Για να παραπέμψετε στο παρόν τεκμήριο παρακαλούμε χρησιμοποιήστε τα παρακάτω αναγνωριστικά: http://hdl.handle.net/11642/372
Τίτλος: The Contribution of Libraries to Education and Social Rehabilitation of Prisoners
Δημιουργός: Σεμερτζίδου, Ε.
Χρονολογία: 2020
Γλώσσα: Αγγλικά
Εξειδίκευση τύπου : Άρθρο
Περιγραφή: Journal of Library and Information Sciences,2020, 8(1), pp. 111-115
Περίληψη: Equal opportunities" presuppose the provision of the same opportunities regardless of the social group, gender or class to which one belongs. The protection and enforcement of this right constitutes one of the most basic principles. Today there is still inequality, among other things, in the provision of education. The creation of libraries in prisons is based on the right of prisoners to be educate, to experience, albeit incarcerated, a dignified life and to be treated with dignity during their imprisonment. Reading therefore, not only has an entertaining role, but a deeply educational and social one.
Θέμα: Βιβλιοθήκες
Libraries
Prisoners
Φυλακισμένοι
Άδεια Χρήσης: Αναφορά Μη Εμπορική Χρήση
Διάθεση ψηφιακού τεκμηρίου: Πλήρης
Εμφανίζεται στις Ομάδες Τεκμηρίων:Ιατρική Βιβλιοθηκονομία

Ψηφιακά Αρχεία
Αρχείο ΜέγεθοςΜορφότυπος 
The Contribution of Libraries to Education and Social Rehabilitation of Prisoners.pdf273.93 kBAdobe PDFΔείτε/Ανοίξτε

Εξαγωγή σε: